10 Quotes, die mein Leben prägen

10 Quotes, die mein Leben prägen

Gedichte, Bücher, Songs und auch Zitate haben einen großen Einfluss auf mein Leben – wahrscheinlich auch auf eure Gedanken, Handlungen und Lebensweisen. 10 Quotes, die mein Leben prägen und die meine Sicht auf das Leben und mein Verhalten in bestimmten Situationen widerspiegeln.  

Eat less from a box and more from the earth.

Eat less from a box and more from the earth.

Let food be the medicine and medicine be the food.

Let food be 
the medicine 
and medicine be 
the food.

When you love what you have, you have everything you need.

When you love what you have, you have everything you need.

Zu viel nachdenken ist wie schaukeln. Man macht zwar was, aber kommt nicht weiter.

Zu viel nachdenken ist wie schaukeln.
Man macht zwar was, aber kommt nicht weiter.

If you want to fly, give up everything that weighs you down

If you want to fly, give up everything that weighs you down.

When you like a flower, you pluck it. When you love a flower, you water it daily

When you like a flower, you pluck it. When you love a flower, you water it daily.

What consumes your mind, controls your life

What consumes your mind, controls your life.

If you don't leave your past in the past, it will destroy your future. Live for what today has to offer, not what yesterday has taken away.

If you don’t leave your past in the past, it will destroy your future.
Live for what today has to offer, not what yesterday has taken away.

You can't save  sunny days in a bank account.

You can’t save 
sunny days
in a bank account.

You will never have this  day again.  So make it count.

You will never
have this 
day again. 
So make it count.


All diese Zitate haben für mich einen tieferen Sinn und beeinflussen mein Denken, Handeln und meine Emotionen. Ich versuche nach diesen Weisheiten zu leben und wenn ich irgendwann von meinem Weg abkomme, dann erinnere ich mich an einen dieser Sprüche und finde schneller wieder zurück auf meinen eigentlichen Pfad.

Ein letztes Zitat habe ich noch für euch und zwar „Wenn man nichts Nettes zu sagen hat, dann sollte man den Mund halten.“

Solltet ihr ebenfalls schöne, emotionale oder tiefgründige Zitate haben, die euch euren Lebensweg erleichtern bzw. euch den Weg weisen, dann würde ich mich über einen Austausch mit euch sehr freuen – eure Nina.